zaterdag, september 03, 2011

Project Overweg: Huizingalaan

Het project-Jesse is al weer een tijdje ten einde. Daar moest iets voor in de plaats komen. Even heb ik geaarzeld, of ik misschien iets met muurankers moest doen, maar ik vreesde daarmee meer lachers op mijn hand te krijgen (zo zeg je dat toch) dan me wenselijk leek.

Het wordt nu de overweg, de spoorwegovergang, overgangen en dan vooral die in Utrecht; allemaal. Hoe en wat precies, is nog onzeker.

Vooralsnog neem ik daarom op iedere spoorwegovergang in de stad vier foto's; steeds sta ik daarbij met het linker- dan wel met het rechterbeen tegen een paal van het bord dat bij iedere overweg viermaal staat met de mededeling dat je moet wachten tot het rode licht geheel gedoofd is, en dan een argument erbij; ik mik dan op de slagboom diagonaal ertegenover, het toestel op automatisch of iets wat daarop lijkt, zo ver mogelijk uitgezoomed, en met 200 ASA.

Of de foto fotografisch de moeite waard is, boeit niet. Wat er op het plaatje te zien is, zie ik thuis wel. Kortom: een robuuste procedure met een ongewis resultaat.

Hierbij een eerste plaat, de Huizingalaan in Utrecht-Oost op 3 september 2011, 09.45 uur; het oude giflijntje:


Als nu iemand me even uitlegt hoe je en link maakt naar Google Maps, dan zou dat wel een leuke verrijking zijn. Wellicht kan het zo. Verhip, het werkt. Ik was op weg naar de bakker, Verhoeff op de Poortstraat. Vandaar. Eh, nee: van huis.

Later deze dag maakte ik meer foto's, op weg weer naar huis, Kardinaal de Jongweg dus onder andere. Maar die plaatjes komen later wel. Geduld.

Misschien is er uiteindelijk wel een leuk filmpje van te maken, of zelfs vier: twee kanten op de stad door, en dan eenmaal naar buiten en eenmaal naar binnen kijkend. Maar voorlopig ben ik nog nieuwsgierig naar wat er sowieso/überhaupt te zien zal zijn.

Geen opmerkingen: