vrijdag, september 09, 2011

Project Overweg: Voordorpsedijk-1


Nog weer een foto van zaterdag 3 september 2011 (16.05 uur). De eerste van de drie overwegen in de Voordorpsedijk, waarvan ik niet eens zeker weet of die wel in Utrecht ligt (ik heb hier trouwens eerder eens een foto gemaakt). Ik geloof het eigenlijk niet; de manege waar dochterlief paardrijdt, ligt eraan en heeft voor de post een adres in Groenekan. Maar deze overweg ligt heel dicht bij Blauwkapel; en ook heel dicht bij de David Ben Goerionstraat, die tot Utrecht behoort (inmiddels, want voordat die straat gemaakt werd, was daar weiland en dat behoorde - herinner ik me - tot Maartensdijk).

Hoe het ook zij, in mijn urbane beleving hoort dit stuk er nog net bij. Zie op de kaart hoe lieflijk die wijk Voordorp ingeklemd ligt tussen sporen en snelweg. Zo heerlijk rustig.

Geen opmerkingen: