zondag, december 24, 2006

Zocherplantsoen

Zocherplantsoen, Manenborch, 23 december 2006


Ter hoogte van Manenborch, gezien vanonder het poortje van het Louis Hartlooper Complex. Vgl. Jesse p. 55; het digitale Utrechts Archief laat me met Trefwoord 'Zocherplantsoen' en 'Manenborch' en sub Vervaardiger 'Jesse' in de kou staan, dus we doen het weer anders:

Jesse, p. 55

Gelukkig heeft het Nederlands Fotomuseum de foto van Jesse wel in gedigitaliseerde vorm (link toegevoegd op 19 maart 2010). En alweer een toename van het groen, nu ja, bomen dan, in dit seizoen, en de onvermijdelijke toevoeging van een romantische lantaarn. Als je op mijn foto klikt zodat hij vergroot wordt, zie je dat er een bordje aan die paal hangt: 'Hondentoilet'. Een idiote instelling die mij er volkomen van weerhoudt een hond te nemen (terwijl ik heel graag een boxer wil, met oren en staart). Bij het maken van deze foto (op weg ernaartoe kwam ik overigens zo'n boxer tegen) realiseerde ik me pas dat ik altijd vanaf de andere kant langs de singel loop. Van deze kant had ik deze plek nog nooit bewust bekeken.

Ik begin te vrezen dat niet alle foto's van Jesse gedigitaliseerd zijn. Het Archief heeft me inmiddels wel laten weten dat er 332 foto's van hem voorradig zijn. Inderdaad: als je de beeldbank induikt met alleen 'Jesse' als zoekterm bij 'Vervaardiger', krijg je die hele mik. Ik ben eraan begonnen om domweg alles dan maar door te nemen, omdat het met die zoektermen niet lukt, maar zo lang duurt het kerstreces ook niet, dat ik daar echt veel tijd aan ga offeren.

Met de beste wensen voor 2007 alvast.

Geen opmerkingen: