zaterdag, december 23, 2006

Tolsteegbarrière

Tolsteegbarrière, 23 december 2006

Zie Jesse p. 54 (helaas niet gedigitaliseerd door het Utrechts Archief. Dan maar een beetje primitief:)

Foto van foto

Maar zie: in het Nederlands Fotomuseum (link toegevoegd op 24 april 2010).

Ik stond wat lager dan Jesse, want op zoek naar deze plek, vond ik een bakstenen trap van het Ledig Erf naar het water, die ik niet wist dat daar was (rare zin, deze constructie, rare constructie, deze zin, maar geleend van de Utrechtse dichter Achterberg die schreef: Deuren die ik niet wist, dat open konden, en van de ook al Utrechtse dichter Nijhoff, die schreef: En wat zij zong, hoorde ik dat psalmen waren)(tweemaal uit het barre hoofd geciteerd, met alle gevaar van verkeerde komma's en dergelijke).

Een barrièreloos 2007 gewenst!

Geen opmerkingen: