maandag, december 11, 2006

Van Alphenstraat

Wel, het zit niet mee. Weer geen digiversie van het plaatje van Jesse kunnen vinden. Ditmaal gaf

Logo Het Utrechts Archief

niet thuis voor pagina 78: Aubade van de gebr. Veerman in de Van Alphenstraat. Jammer, want op de foto van Jesse

Fotofoto

kan je zien dat toen op nr. 27 huisde: H.J. Imhof, behanger en stoffeerder. Dat is nu niet meer het geval. De huidige bewoonster had ik nog wel willen uitleggen wat ik deed, afgelopen zondag: ze keek me een beetje verbaasd aan door het raam. Maar ik had die dag al genoeg gekletst, en het was koud. Nou ja: relatief koud.

Van Alphenstraat 27, 10 december 2006

1 opmerking:

X zei

Hallo, mijn naam is Otto Grünbauer en ik woonde op nr. 29. Die Imhof woonde nog jarenlang bij zijn stokoude moeder. Toen die stierf, ging het bergafwaarts met hem. Stond in zijn pyama op straat en zette b.v. zijn kanarie, inclusief kooi bij het grof vuil. Toen ik hem drie dagen niet gehoort en gezien had, heb ik de politie gebeld. De beste man was overleden in zijn slaap. Na zijn overlijden is Caspar, de buurman aan de overkant, met de pet rondgegaan om van zijn begravenis nog wat te maken. Toen dat alles achter de rug was stond de familie plotseling op de stoep.