donderdag, november 10, 2005

Oude foto's

De onwaardeerlijke Edwin Lucas, een van de redacteuren van Op gezang en vlees belust; over leven, werk en stad van Jan Engelman (Kawadraat, Utrecht 2000) en met Peter de Bruijn en blogger dezes bezorger van Gerrit Achterbergs Alle gedichten (deze maand te verschijnen bij Athenaeum-Polak& Van Gennep) mailde me dat Het Utrechts Archief digitaal toegankelijk is. En wat zie ik daar: de foto van Jesse van het gebouw (van) Hooghiemstra. Een link is ter plaatse in dit weblog toegevoegd (rechts klikken en je hebt de oude foto naast de mijne in een apart venster)(inmiddels kan je eenvoudig de link aanklikken en het Archief verschijnt in een nieuw venster; 1 april 2006).
Als ik er meer van die foto's vind, zal ik dat niet onvermeld laten (kijk maar bij Willemstraat en Janskerkhof; maar ik was achter de computer gekropen om te werken...).
Fantastisch, dat archief; ook de andere foto's. Onwaardeerlijk betekent volgens de nieuwe Dikke Van Dale: niet hoog genoeg te waarderen. Het lijkt me een synoniem (woord dat dezelfde of ongeveer gelijke betekenis heeft als een of meer andere woorden) van onvolprezen.

Geen opmerkingen: