woensdag, oktober 05, 2005

Hooghiemstra

HooghiemstraBij Jesse, p. 84, of: Het Utrechts Archief 76086. Het Hooghiemstragebouw bevat nu allerlei kleine bedrijven (Hooghiemstra, Bedrijvencentrum, Hooghiemstraplein 165, 3514 AZ Utrecht; als er toch geen zoekmachines waren; nog beter: een website, waar de geschiedenis uit de doeken wordt gedaan). Er is een parkeergarage bij het gebouw gezet; de gasfabriek er vlakbij is een park geworden (zie elders in dit blog); en in dat park is dan nu weer een zeer modern ogende flat neergezet pal naast Hooghiemstra.
Eigenlijk had ik, fotograferend, geen idee hoe het was en, wat erger is, ook niet hoe de situatie nu precies is. Maar sinds ik de hiervoor genoemde site heb bezien, weet ik beter: ik heb het verkeerde hoekje gekiekt: kijk maar naar die prachtige luchtfoto. Ik moet er weer opuit.

Geen opmerkingen: